Wandelen over de E8: het Duitse gedeelte

Tekst en videoverslag van onze E8-reis vind je op mijn website

De E8, dat is het Europese Lange Afstandswandelpad van Ierland naar de Bosporus.

In Nederland komt de E8 bij Hoek van Holland het land binnen, en even voorbij Nijmegen (bij Wyler) voert hij ons Duitsland in. Tot Aken lopen we pal langs en soms op de Nederlandse grens.

Vanaf Aken gaat het Duitsland écht in: dwars door de Eiffel naar de Rijn bij Bonn.
Dan Zuidwaarts, slingerend langs de Rijn, die we bij Worms oversteken. Vervolgens naar de Main, langs de Tauber en een stukje Jagst naar de Donau.
Even voorbij Passau gaat de E8 Oostenrijk in. Een mooi reisdoel is Wenen, maar wie wil kan daarna nog verder, de Balkan in.

In 2008 zijn we gestart, mijn vrouw en ik, in Hoek van Holland. Tot aan de Duitse grens een apart fotoverslag, daarna video.

In 2014 zijn we Beieren binnengewandeld, en hebben de Donau bereikt. 2015 ging helaas niet door, maar in 2016 willen we de Oostenrijkse grens over!

Meer tekst, en vooral: het videoverslag van onze E8-reis vind je op mijn website